Games,  Let's Play a Game

You Complete Me #84: Type:Rider

Vi kender det allesammen, vi har oplevet dette typiske computerspilssetup et uendeligt antal gange: man styrer et sæt kolon-prikker op igennem font-typernes skrevne historie med alle de faldgrupper og dramatiske situationer som følger med på vejen… hvad mener du med, at der ikke er noget typisk ved det jeg lige sagde og jeg skulle prøve at slå ordet op i en ordbog?!

Type:Rider balancerer på grænsen mellem art, history og videogames. En balancegang som ikke er lige succesfuld hele vejen.

På den kunstneriske side er det kreativt og varieret, med flere velfungerende setpieces. Den historiske side er ligeledes interessant og giver en finurlig vinkel på den måske ellers noget tørre tidslinje for skrifttyperne tilblivelse og brug. Der hvor spillet halter, er der hvor det rent faktisk skal være et spil.

Jeg har tidligere udtrykt min mening om physics-based platforming (I don’t like it), så jeg vil ikke skrive meget om det her. Når jeg spiller en platformer, ønskes en vis grad af precision, i stedet for løse gætterier. Der er få ting værre end at misse et hop, alene på grund af tilfældigheder og når spillet oven i købet tilføjer insta-fails og en del trial & error, så leder det hurtigt til frustrationer.

Type:Rider er en hyggelig lille spidsfindighed og på et tilbud er det måske værd at holde med, men de små irritationsmomenter gør at spillet er svært at anbefale fuldt ud.

Creator of gagathemovies.dk , writer, lover & hater of movies, games and television...and by the way, this bio is broken!

Got Something to Say?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.