Review | Dante’s Inferno
Som en del af EAs fuldstændigt overdrevne og fejlkalkulerede reklamekampagne fik Dante’s Inferno sloganet “Go to Hell” og sjældent har et spils marketing passet så perfekt til det færdige produkt, det er dog af alle de forkerte grunde…
Der er stor forskel på homage og plagiat, det tidligere anmeldte Darksiders lånte lystigt fra andre spil men Vigil Games anerkendte deres kilder, lagde deres eget udtryk i og vigtigst af alt så blev det hele samlet til et godt og velfungerende spil. Dante’s Inferno er umiskendeligt en klon af God of War helt ned til den mindste detalje, ikke bare i form af spiltypen men også gameplay, opbygning, brugen af Quick Time Events og selv kontrollen er det samme som i Sonys klassiker med den eneste men vigtige forskel, at intet af det virker.
Alene det faktum at Visceral Games, folkene bag det suveræne Dead Space, tillader sig at sætte Dantes klassiske værk i forbindelse med et så smagløst, intetsigende og frustrerende makværk af et computerspil er ganske enkelt forkasteligt. Selv hvis det havde været et fantastisk spil kunne man stadig sætte spørgsmålstegn ved relevansen af blandingen af de to medier, sådan som det står nu er spillet svar i sig selv.
”Visceral Games, Go to Hell!”
Udgiver: EA Studie: Visceral Games Format: Xbox 360, Playstation 3, PC Antal Spillere: 1 Cirka Spilletid: 7-9 timer